Singapore interzice numarul mare de masini in orase!

YXNoPTg4YjViODM2ZDFhNzIwYzkzOWUzZDY3Zjc3ZDhiMWRk.thumb

Singapore a declarat ca incepand din Februarie anul 2019 traficul o sa fie reglementat in asa mod incat numarul mare de masini sa fie eliminate de pe drumurile publice. Oficialitatile au declarat ca sunt total nemultumite de faptul ca peste 12% din spatial tarii este acaparat de drumuri.

Poluarea dar si traficul intens au inceput sa reprezite o adevarata problema in fiecare tara si mai ales in marile orase. Iar in Singapore cresterea numarului de masini este de 2.5% in fiecare an. In aceste conditii, autoritatile au hotarat ca numarul masinilor sa fie limitate.

Iar acest lucru s-a facut prin instituirea unor taxe speciale de permis. Pentru cei care vor dori sa circule cu masinile prin centrul oraselor aceasta taxa va fi una obligatorie si extrem de scumpa (aprox. 41.000 dolari locali).

Investitii in sistemul de transport pentru a suplimenta aceasta decizie

Pentru a oferi totusi o sasa celor care calatoresc in Singapore, Guverul a hotarat sa aloce o suma uriasa de peste 28 de miliarde de dolari locali in transport. Vor fi refacute liniile ferate, se vor cumpara noi trenuri si retelele de transport in comun cu ajutorul autobuzelor vor suferi modificari.

Toate aceste imbunatatiri au ca scop realizarea unui sistem de transport eco-friendly, mai prietenos cu mediul inconjurator. Bloomberg relateaza faptul ca acest sistem ar trebui sa functioneze deja incepand cu anul viitor, asa incat oamenii care sunt dispusi sa renunte la masini sa aiba optiuni de transport mai eficiente si mai putin costisitoare.

Alte tari care au interzis circulatia masiva in centrele marilor orase!

Germania si Anglia sunt unele dintre celelalte tari care au raspuns pozitiv la aceasta provocare si au interzis sub o forma sau alta traficul intens din marile orase. Iar in cele din urma, Romania pare si ea sa se adapteze la acest sistem. In Bucuresti sunt deja interzise masinile cu o norma de poluare mare, iar in continuare, dupa cativa ani, Bucurestiu doreste sa intervina si impotriva masinilor cu norma de poluare Euro 3.

Din ce in ce mai multe tari si in Europa, dar mai ales in Asia, vor renunta la transportul cu masina personala. Japonia este un lider innascut in aceasta directie. La ei se practica foarte mult trasportul alternativ, cu bicicleta si mijloacele de transport in comun. Insa, pentru a se ajunge la o asemenea performanta, este nevoie si de o investitie majora in sistemul de circulatie pe transportul in comun.

Romania nu are momentan infrastructura si capacitate de gestionare a unui asemenea sistem de transport in comun, care sa poata facilita eliminarea numarului mare de masini. Deoarece si in Romania numarul de masini (mai ales cele second hand) este intr-o crestere alarmanta, se incearca insa in tot felul gasirea unor solutii.

 

Voi ce parere aveti? Cum ar trebui sa se procedeze in acest caz in ceea ce priveste eliminarea numarului mare de masini din orasele mari ale tarii?