Papusa Barbie aniverseaza 60 de ani

Barbie_Sheroes

Intreaga mea filosofie legata de Barbie a fost sa creez o papusa care inspira fetitele sa fie orice isi doresc. Barbie a incurajat mereu ideea ca o femeie are puterea de a alege.  Ruth Handler

In luna martie papusa Barbie aniverseaza 60 de ani de cand a ajuns pentru prima data in mainile unei fetite. Inca din 1959 Barbie a inspirat fetitele de pretutindeni sa fie orice si doresc. De la printesa la presedinte, de la astronaut la zoolog, nu exista nicio bariera pe care Barbie sa n-o fi daramat, privind carierele potrivite pentru femei. Astazi, cu peste 200 cariere si multe altele ce vor urma, ea continua sa inspire potentialul nelimitat al fetitelor. Face asta deschizand perspectiva societatii asupra carierelor mai putin reprezentate de femei si punand in lumina personalitati exemplare si eroine.

Cand s-a descoperit ca brandul Barbie nu rezoneaza cu mamele millennials, care sunt in cautarea unui mesaj mai profund, compania a reanalizat atributele de brand si a pornit   intr-o calatorie de a incerca sa reprezinte mai bine viziunea originala initiata de fondatoarea Ruth Handlers. A inceput in 2015, odata cu introducerea pantofului fara toc – pentru prima oara Barbie nu e pe tocuri – si a tonurilor de culoare alternative ale pielii, sau forme diferite ale chipului.

Mai tarziu, in cursul aceluiasi an, Barbie a lansat Imagine the Possibilities, un clip creativ care a devenit multipremiat si care a adus la viata, pentru o noua generatie de mame si fetite, mesajul de brand: Poti fi orice iti doresti.

In ianuarie 2016 brandul Barbie mai face un pas in aceasta directie: apare pe coperta Times, sub titlul Now Can We Stop Talking About My Body? (Acum putem sa nu mai comentam la adresa corpului meu?), prezentand 3 noi tipologii Barbie: inalta, cu forme voluptoase si miniona.
A fost un moment crucial pentru brand, generand peste 4 miliarde de reactii la nivel global. Din 2015 si pana in prezent Barbie Fashionistas a intruchipat peste 100 de modele cu tonuri de piele, etnii, culori de par sau ochi, chiar si forme ale chipului diferite, facand ca Barbie sa fie cea mai diversa papusa de pe piata.

O noua directie importanta a brandului a fost atunci cand unele cercetari au scos la iveala faptul ca implicarea tatalui in joaca imaginativa a fetitei lui contribuie la dezvoltarea ei ulterioara in viata, in ceea ce priveste abilitatile sociale, intelectuale si emotionale. Atunci Barbie a creat platforma Dads Who Play Barbie pentru a comunica parintiilor mesajul brandului de a incuraja fetele sa fie orice isi doresc.

De asemenea, in toamna acestui an Barbie va proiecta Dream Gap, un clip despre momentul critic ce se petrece intre 5 si 6 ani, cand fetitele incep sa creada ca sunt mai putin destepte decat baietii. Pentru a atrage atentia asupra acestei situatii Barbie lanseaza o campanie dedicata cercetarii si dezvoltarii de resurse, adresate parintilor, pentru a fi  alaturi de fetitele lor si a le sprijini sa depaseasca aceasta etapa, in care visele lor s-ar putea risipi.

Una dintre modalitatile de a ajuta fetitele sa continue sa creada in forta si inteligenta lor este prin modelul personalitatilor exemplare – aratandu-le si vorbindu-le despre portretul unor femei extraordinare, din domenii diferite si cu experiente diverse, care isi depasesc limitele.

Din 2015, brandul Barbie si-a asumat faptul ca le va arata fetitelor cat mai multe modele feminine de urmat (numite Sheroes), pentru a le incuraja sa isi imagineze ca pot fi orice isi doresc. Cateva dintre femeile incredibile pe care Barbie le-a onorat ca parte a programului Sheroes din ultimii ani sunt: Nicola Adams, boxer olimpic din Marea Britanie, Ibtihaj Muhammad, spadasin olimpic din America, modelul  Ashley Graham, Misty Copeland  – prima femeie prim balerina de origine afro-americana, Ava DuVernay – regizor.

Anul acesta Barbie a lansat o platforma dedicata acestor femei extraordinare – www.barbie.com/rolemodels si a introdus o linie de papusi de colectie ce le intruchipeaza pe Amelia Earhart, Frida Kahlo si Katherine Johnson.

The following two tabs change content below.