Mistery Shopping – o metoda de cercetare eficienta

mistery shopping

Printre ele mai nenumarate moduri de cercetare cand vine vorba de stabilirea locului in care se afla compania pe piata cat si evaluare a personalului daca acesta respecta si aplica regulile impuse, firmele de mistery shopping ofera diferite astfel de servicii de calitate.

Modul cum acestia opereaza este foarte simplu si eficient. In general, cea mai apreciata ramura a acestei acivitati este prin intermediul vizitelor misterioase. Pe scurt, o anumite persoana, recunoscuta si sub numele de mistery shopper este delegata pentru a vizita o anumite sucursala a companiei contractuale si de a verifica anumite aspecte stabilite de la inceput.

In urma vizitei facute de catre acest mistery shopper, se intocmeste un raport cu toate datele culese si analizate in unitatea ce a fost evaluata. In urma acestui dosar, firma angajatoare poate sa actioneze imediat, acolo unde exista probleme si poate implementa alte strategii pentru o mai buna dezvoltare.

Ce inseamna munca de teren a unui mistery shopper

In primul rand, trebuie specificat faptul ca, unitatea evaluata, atat angajatii cat si cei din conducere, nu vor sti momentul cand acest mistery shopper va ajunge si nici identitatea lui. In acest caz, modul subiectiv de analiza si faptul ca compania nu intervine in acest proces, va ajuta acest mistery shopper sa creeze un raport neinfluentabil.

In mare, persoana delegata ca si mistery shooper, va urmari modul cum este primit si cum ii sunt prezentate serviciile sau produse dupa caz, dar si atitudinea angajatului si modul de a rezolva rapid si informa corect falsul client.

 

Beneficiile pentru firma ce este evaluata de catre mistery shopper sunt multiple. Cateva dintre acestea pot sa incepa de la simplul mod de intelegere a procesului de vanzare sau a prestarii de servicii oferite, pana la punerea in practica a unor strategii diferite ce vor fi mult mai eficiente pentru acestia.

The following two tabs change content below.