Exportul de ceasuri elvetiene atinge minimul. Ce s-a intamplat cu piata ceasurilor de lux?

Ceasuri-elvetiene

Conform specialistilor, Elvetia a atins anul acesta minimul absolut din ultimele 3 decenii, in ceea ce priveste exportul de ceasuri de lux. Datele sunt calculate atat pe categoria de ceasuri quartz si pe cea de ceasuri mecanice.  Firmele producatoare au raportat o cifra de afaceri de 3,5 miliarde de franci elvetieni. Aceasta a fost inregistrata dupa ce Elvetia a reusit sa exporte numai 17 milioane de exemplare, in scadere cu peste 5% fata de anul precedent.

 

Acest lucru s-a datorat in principal concurentei extrem de mari pe piata. Utilizatorii nu mai tin neaparat cont de calitatea exemplarelor, iar copiile ieftine se pot gasi la orice magazin de ceasuri, in ziua de azi.

 

China ataca piata ceasurilor de lux cu accesorii ieftine!

Desi am considera, la prima vedere, ca discutam despre o piata selecta, acest lucru se pare ca isi pierde din amploare. Primii ani in care s-au exportat ceasuri de lux in masa au fost extrem de profitabili. Insa acum, chinezii au inceput sa trateze piata cu totala lipsa de respect, replicand orice tip de ceas sub forma unui accesoriu extrem de ieftin.

 

Replicile fidele ale brandurilor de lux ajung sa fie extrem de acurate, singura diferenta reala facandu-se doar la nivel de mecanism. Insa utilizatorii sunt gata sa faca compromis in ceea ce priveste calitatea, deoarece ajung sa plateasca pana la 90 – 95% mai putin.

 

De ce sa dai 100.000 de euro pe un ceas, cand iti poti permite o replica a acestuia, cu 5000 euro? Specialistii considera jignitor acest lucru, insa China nu are de gand sa se opreasca.

 

In plus, piata este plina de ceasuri de 10 – 20 dolari, chinezii fabricand astfel de accesorii in masa. Totusi, exista si segmente de ceasuri de firma pe care le puteti lua la preturi accesibile. Spre exemplu gama de ceasuri Fossil este extrem de atractiva, cu preturi incepand de la 100 – 200 dolari.

 

Smartwatch-urile si ceasurile de fitness afecteaza si ele piata

Specialistii elvetieni considera ca si ceasurile inteligente si nisele de ceasuri sportive afecteaza mult piata, impactul simtindu-se astfel in volumul vanzarilor. Si acestea sunt mult mai ieftine, iar unele pot acoperi calitatea mecanismului si renumele unui brand cu functii multiple si cu utilitate sporita.

 

Utilizatorii cauta comoditatea, iar un smartwatch conectat cu telefonul si cu laptopul poate reprezenta un articol extrem de atractiv pentru noua era informationala. Iar acest lucru pune grav in cumpana piata de ceasuri de lux.

Astfel, Elvetia raporteaza in acest an cel mai mic numar de ceasuri de lux exportate, limita fiind minima absoluta inregistrata. Din anul 1984 nu s-au mai vandut atat de putine ceasuri de lux din Elvetia.