Cercetarea de marketing, o piata in continua dezvoltare

astfel de firme de cercetare de piata

Potrivit marilor jucatori de pe piata romaneasca, care  sunt defapt cei ce dau tonul si implementeaza astfel de strategii de marketing si acorda o foarte mare importanta, firmele de cercetare de piata cunosc o adevarata crestere pe piata de la an la an.

Dupa cum spunea, multinationalele sunt prinicipalul motiv pentru care aceste firme de cercetare de piata exista si se dezvolta in Romania. Desigur, numarul acel intreprinderi mici, locale, care apeleaza la aceste servicii de marketing sunt increstere, in principal, companiile din domeniul consumului ale caror produse se regasesc pe rafturile magazinelor de retrail.

Firmele de cercetare de piata nu se adreseaza doar acelor companii ce comercializeaza produse, cat si celor ce ofere diferite servicii si mai ales noilor concurenti ce se lanseaza pe piata.

Beneficiile principale care stau la baza apelaraii la o astfel de firma de cercetare de piata sunt studiile de piata ce sunt facute companiei ce apeleaza, cat si concurentei. Cei mai multi dintre brand managerii ce apeleaza la astfel de firme de cercetare de piata o fac datorita informatiilor adunate care ii va ajuta sa evalueze performantele firmei, cat si sa anticipeze eventualele riscuri ce pot aparea.

Principalele domenii si tehnici de cercetare utilizate

Sunt trei tipuri de domenii de cercetare ce stau la baza nevoilor clientilor ce apeleaza la astfel de firme de cercetare de piata. Cercetarea sociala si de opinie se bazeaza pe mentalitatile, atitudinea si stilul de viata al clientilor; Cercetarea media si comunicarea reprezinta impactul pe care il are compania asupra publicului larg, de la mesaje, imaginea produsului si a brandului, la asteptarile comportamentului consumatorilor. Al treilea tip il reprezinta cercetarile de marketing, potentialul de piata a noilor produse.

 

Tehnicile folisite de aceste firme de cercetare de piata sunt in numar de doua, tehnicile cantitative ( prin sondaje sau studii) si cele calitative ( interviurile mai aprofundate, studiile de caz, etc.)

The following two tabs change content below.