CE SUNT PILOTII FORATI

Piloti-Forati-Offshore-Santierul-Naval-Tulcea-Vard-Extindere-Cheu-400x600

 

Atunci cand pamantul de la suprafata solului nu poate prelua sarcinile contructiilor aflate deasupra lui, se va recurge la anumite elemente de fundatie care vor transmite eforturile din structura catre terenul bun pentru fundare. Aceste elemente de fundatie se numesc piloti forati. Firmele de piloti forati vor folosi coloane cilindrice sau patrate din beton armat care vor prelua greutatea unei structuri in adancime, in orice tip de sol, vor sustine excavatiile, vor stabiliza terenurile pedispuse la alunecare sau pot fi utilizati in constructia de tuneluri, sosele, poduri sau diguri.

TIPURI DE Piloti forati

Pilotii forati reprezinta o fundatie realizata prin mijloace mecanizate. Pot fi cilindrici, cu diamentrul cuprins intre 0,35 m si 2,5 m si pozitionati la o adancime de 15 pana la 70 m iar lungimea minima fiind de 8 ori mai mare decat diametrul. Cei patrati au latura de cel putin 0,235 pana la 0.40 m si sunt prefabricate. Mai generic acestia se impart in doua categorii principale: piloti prefabricati (armati sau pretensionati) si piloti forati in situ (onshore si offshore).

In functie de  modul de execuţie piloţii pot fi: executaţi pe loc sau prefabricaţi. Piloţii executaţi pe loc se realizează prin următoarele tipuri principale de tehnologii: forare, batere si vibrare. Piloţii prefabricaţi se instalează în teren prin: batere,vibrare, presare si înşurubare.

In functie de modul de susţinere a pereţilor găurilor, piloţii executaţi pe loc pot fi: foraţi în uscat şi netubaţi, foraţi sub noroi, foraţi cu tubaj recuperabil, foraţi cu tubaj nerecuperabil, foraţi cu burghiu continuu.

După modul de transmitere a încărcărilor axiale la teren, piloţii pot fi purtători pe vârf si flotanţi iar după poziţia axei longitudinale, piloţii pot fi verticali si inclinaţi.

In functie de caracteristicile terenului, acestia pot fi piloti secanti, tangenti sau interdistantati.

TERRATEST ROMANIA

Prezenta si pe piata romaneasca din anul 2007 si cu peste 50 de ani de experienta internationala, Terratest Geotehnic ofera, pe langa cele de piloti forati si  tipuri de lucrari pentru diferite sectoare de activitate. 

Domeniul de infrastructura include lucrari pentru strazi si autostrazi (poduri); tuneluri (metrou); pasaje, porturi; aeroporturi precum si lucrari portuare (piloti off-shore) si lucrari feroviare.

In domeniul cladirilor, compania realizeaza lucrari pentru constructii industriale, constructii civile in general, cladiri de birouri, cladiri de locuit si parcari. 

Departamentul de hidrotehnica executa lucrari pentru baraje, impermeabilizari si epuizmente iar sectorul energie se ocupa cu lucrari pentru parcuri eoliene, centrale hidrotehnice centrale termice si centrale geotermice.

Compania Terratest Romania ca parte a Grupului Terratest si ca firma de piloti forati, propune 3 etape in procedura de executie: realizarea forajului, lansarea carcasei de armatura si betonarea. Tehnologiile de executie a pilotilor vor fi alese din punct de vedere tehnic si economic si in functie de natura solului, de nivelul apei subterane si de proiect  pot fi piloti prefabricati si precomprimati batuti; piloti forati cu tubaj recuperabil sau nerecuperabil; piloti realizati sub protectia noroiului de foraj (bentonita sau polimeri); piloti forati in uscat; piloti CFA (forati cu snec continuu) si piloti offshore (forati sau Benotto).

In general, pilotii forati in situ sunt folositi pentru cladiri inalte, poduri, si structuri industriale masive, lucrari executate in general in terenuri instabile sau dificile.

Resursa: https://terratestromania.ro/tehnologii/piloti-forati/

The following two tabs change content below.

andreiv