Ce reprezintă conceptul de digital marketing?

cum-sa-iti-cresti-vanzarile-online

Chiar si in echipa Lead Magnet, marketingul digital este, conform definiției și așa cum se deduce și din denumire, partea de marketing care promovează un produs sau serviciu prin intermediul tehnologiei digitale.

În principal, acesta se referă la promovarea pe internet, însă aici se pot include și telefoanele mobile sau oricare alt mediu digital. Așadar, indiferent dacă afacerea ta este una B2B (business-to-business) sau B2C (business-to-consumer), marketingul digital poate fi o cale rapidă pentru a obține cât mai multe lead-uri și a crește vânzările.

Totuși, revenind la realitatea zilelor noastre, aflată în continuă schimbare, se poate spune că marketingul digital reprezintă un set de activități interactive de marketing care se derulează în special în mediul online, mai exact în social media. Prin astfel de strategii, o companie poate ajunge la audiența dorită și își poate îndeplini mai ușor obiectivele financiare și cele care țin de popularitate.

Iată câteva aspecte interesante despre marketingul digital care te pot ajuta să înțelegi mai bine acest concept.

1. Marketingul digital este compus din mai multe activități derulate în mediul online, nu este vorba doar de o singură strategie.

2. Este interactiv și oferă posibilitatea de a pune bazele unei comunicări cu dublu sens între consumatori și brand. Această strategie s-a dovedit a fi mult mai eficientă decât marketingul clasic, chiar dacă mai are cale lungă până să depășească marketingul digital, dar care nu este interactiv, cum e cazul reclamelor de la televizor, de exemplu.

3. Toată magia are loc în mediul online și aici poate fi vorba atât de social media marketing, email marketing sau search engine marketing.

4. Este esențial pentru bunul mers al afacerii și nu doar pentru marile companii, ci și pentru cele mai mici. Și, spre deosebire de marketingul clasic (sau outbound) este și mai puțin costisitor. Așadar, de beneficiile acestui concept se pot bucura și afacerile mici, care nu au neapărat un buget dedicat unor campanii de marketing de amploare.

5. Marketingul digital ușurează accesul companiilor la dorințele și nevoile grupurilor țintă și oferă tactici pentru a stimula audiența să reacționeze (să cumpere, în final) la produsele și serviciile marketate. Pentru brandurile mai mari, și nu numai, există posibilitatea de a se targeta mai multe tipuri de audiențe, în funcție de produsul ori serviciul ce se dorește a fi popularizat sau vândut.

6. Este de ajutor pentru atingerea mai rapidă a obiectivelor propuse, precum și pentru monitorizarea acestora. Rata de recuperare a investiției este definitorie și ușor de măsurat.

Una peste alta, indiferent de definiții și termeni tehnici, marketingul digital este o parte importantă din orice afacere și oricine vrea să treacă la următorul nivel în ceea ce privește vânzările și atragerea de lead-uri trebuie să ia în calcul implementarea unor astfel de strategii în mediul online.

The following two tabs change content below.