Atributiile unui client misterios in intreg procesul de mystery shooping

Atributiile unui client misterios in intreg procesul de mystery shooping

Pentru cei ce nu sunt atat de familiarizati cu diferitele servicii pe care aceste firme de mystery shopping le ofera tuturor acelor companii ce doresc imbunatatirea performantelor sau evaluarea unor anumite aspecte interne, o sa incepem prin a contura procesul intreg al acestei activitati.

In general, acele firme ce apeleaza la aceste servicii urmaresc verficarea anumitor performante, in special cele tin de angajat. Intreg procesul se datoreaza acelui client misterios, ce joaca rolul unui client fals. Acesta trebuie sa verifice din punct de vedere extern, al unui potential client, modul cum angajatul respecta acele reguli impuse si ajuta compania prin aportului lui la inbunatatirea calitatii serviciilor.

Aspectele principale pe care acest client misterios trebuie sa le noteze atunci cand evalueaza o unitate a unei firme angajatoare sunt, dupa caz, urmatoarele. Intr-o prima verficiare se observa modul cum ii sunt prezentate de catre angajat diferitele produse sau servicii, precum si atitudinea acestuia in intreg procesul de relationare cu clientul, verificand si aspecte legate de rapiditatea cu care ii sunt oferite informatiile cerute si amabilitatea acestuia. Mai apoi, acest client misterios poate nota si anumite aspecte legate de locatie, curatenia din incinta, aspectul vestimentar al angajatilor, modul cum sunt aranjate produsele sau prezentate diferitele servicii.

Beneficiile ulterioare si raportul clientului misterios

O astfel de activitatea a unui client misterios poate sa dureze de la numai cateva ore, pana la cate zile, dupa caz, in functie de dimensiunile companiei, unitatii, etc. Dupa evaluarea propriu zisa, se va intocmi un raport prezentat intr-o forma grafica cat si foarte usor de inteles pentru firma evaluata, cu ajutorul acelor date culese de catre clientul misterios.

 

Benficiile pot fi nenumarate dar in general se vor urmari acele aspecte pe care firma evaluata doreste sa puna accent. Dupa cum am specificat si mai sus, evaluarea angajatului este unul din cele cerute, urmat de impactul pe care il are societatea asupra unui potential client si pana la simpla verificare a pozitie pe piata pe care firma o are.

The following two tabs change content below.